Foto dagboek: Fuengirola, Zuid-Spanje 2018

Fuengirola zee strand bergen Zuid-Spanje vakantie zonsondergang

Op de valreep ben ik nog een weekje naar Fuengirola in Zuid-Spanje op vakantie geweest om even te relaxen, bij te komen en helemaal niets te doen. Helaas werd ik na een paar dagen al flink ziek waardoor we iets minder konden doen dan ik had gehoopt. Desondanks was het een hele leuke en fijne vakantie en laat ik je graag wat foto’s zien van dit kustplaatsje.

Fuengirola vliegtuig airplane transavia vakantie spanje landen

De heenvlucht verliep helaas niet vlekkeloos. Nog voordat we boven Frankrijk waren draaide het toestel om omdat er aan boord iemand onwel was geworden en deze persoon medische hulp nodig had. We vlogen dus weer terug naar Eindhoven waar we na geland te zijn gelukkig niet veel later opnieuw konden opstijgen om dit keer wel in Malaga te landen. Gelukkig viel de vertraging van 1.5 uur wel mee. Eenmaal geland in Spanje kon ik meteen mijn ogen uitkijken; wat is het toch mooi hier!

spanje vakantie balkon outfit geel jurkje lezen boek palmbomen

’s Ochtends na het ontbijt nestelde ik mezelf op een van de vele bedjes bij het zwembad met uitzicht op zee (als je goed kijkt). Ik vind het heel erg fijn om mijn dag hardlopend te beginnen, maar rustig een goed boek lezen (dit is The Fates Devide) komt toch wel op een tweede plaats.

Op de linker foto zie je mijn outfit van die dag. Ik droeg een geel off-shoulder jurkje van de Primark, een strohoedje van Zalando, mijn Garmin horloge en sandaaltjes.

Fuengirola spanje standbeeld zeemeermin kasteel heuvel

Overal in Fuengirola staan super mooie en grote beelden geïnspireerd op de zee zoals die van deze vrouw.

Door de reisorganisatie werd ons verteld dat er een kasteel was boven op een heuvel dat je een mooi uitzicht over Fuengirlo geeft. In de warmte zijn we daar naartoe gelopen, maar toen we het eenmaal gevonden hadden bleek dat je de heuvel tijdelijk niet op mocht. Helaas.

Fuengirola meer zee water landschap

Omdat we niet naar het kasteel toe konden besloten we om door te lopen naar een “super grote mall van vier verdiepingen.” De weg hier naartoe liep langs dit mooie zeemeertje. De mall viel helaas een beetje tegen. Het had “maar” twee verdiepingen en de helft van de winkels zijn er ook gewoon in Nederland. Ik heb dan ook helemaal niets gekocht ondanks dat ik wel nog ruimte in mijn koffer over had.

Fuengirola bikini bril vrouw strand beach water zee

Rond het middag uur is het in Zuid-Spanje behoorlijk warm en aangezien ik daar niet zo goed tegen kan besloten we om wat later in de middag pas naar het strand te gaan. Het water koelde lekker af en door de bergen op de achtergrond heb je ook nog eens een mooi uitzicht voor een strandwandeling. De avond erna zijn we weer hier naartoe gegaan, maar toen konden we helaas niet met onze voeten in het water lopen omdat er overal kwallen aanspoelden. Wel leuk om ze een keer in het echt te zien.

Fuengirola haven boten zeilen water

De halve vakantie was ik helaas ziek waardoor we veel dingen die we graag wilden doen, niet konden doen. Het geplande dagje Malaga kon dus helaas niet doorgaan. Op de laatste dag (’s avonds zouden we weer terug vliegen) besloot ik om toch maar weer de hotelkamer te verlaten voor een boottochtje.

Fuengirola zee oceaan boten water blauw

Wat was dit mooi! En om het helemaal goed af te sluiten hebben we dolfijnen zien zwemmen. De bemanning van de boot ging echt op zoek naar de zoogdieren en vaarden hier naartoe. Ontzettend leuk om deze beestjes een keer in het wild te zien. Doordat ik erg snel zeeziek word heb ik hier helaas geen foto van kunnen maken. Het lijkt me alleen wel dat de boten steeds hun leefgebied verstoren, weet iemand of dit ook echt zo is?

En zo sloot ik de vakantie dus af! Ben jij dit jaar op vakantie geweest?