Boek review: Bliss – Shay Mitchell

Bliss (geschreven door actrice Shay Mitchell en marketeer Michaela Blaney) gaat over drie Canadese vriendinnen genaamd Sophia, Leandra en Demi en hun zoektocht naar “bliss.” Sophia droomt al haar hele leven ervan om een succesvolle Hollywood actrice te worden. Om hier te komen heeft ze overdag meerdere audities en werkt ze ’s avonds als serveerster in een club. Demi heeft niet gestudeerd, geen idee wat ze met haar toekomst wilt en stopt daarom al haar energie in haar relatie met een oudere man. Leandra weet niet wat hard werken is en heeft geen behoefte aan een liefdevolle partner. Nadat zij afgestudeerd is, wilt ze luxueus de wereld over reizen met rijke mannen die haar alles geven wat haar hartje begeert.

Bron foto: Instagram.com/lucybiandy

“Winners never quit and quitters never win.”

Met name in het begin toen ik er nog in moest komen en aan het einde toen ik het boek bijna uit had vond ik het leuk om te lezen. Ergens in het midden was het vooral langdradig en veel van hetzelfde. Ik heb er daarom ook lang over gedaan om dit boek uit te krijgen, waarschijnlijk omdat het mij niet lukte in te leven met de karakters. Sophia leeft alles behalve haar droom in een club waar ze respectloos wordt behandeld door gasten en Demi’s leven ligt volledig in de puin na de breuk met haar vriend. Leandra vervangt haar vriend/bedpartner net zo vaak als ik het vuilnis buiten moet zetten. Ze kiest ze uit volledig gebaseerd op hoe rijk ze zijn, doet alsof ze verliefd op hem is om vervolgens in alle luxe van zijn geld te leven. Hoe zij hun leven leven staat zo lijnrecht tegenover hoe ik in het leven sta. Ik denk dat ik dit boek toen ik nog op de middelbare school zat en nog geen duidelijk beeld van mijn toekomst had erg leuk had gevonden om te lezen. Nu wijkt het teveel af van mijn eigen ambities en toekomstidealen waardoor ik er minder van heb genoten als ik destijds zou hebben gedaan. Wat ik wel erg goed vond aan dit boek is dat het niet alleen luchtige onderwerpen behandeld, maar ook heftige dingen in het leven zoals rijden onder invloed en misbruik. Ook leuk is dat ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een inspirerende quote of een lekker recept.

“Do not dwell in the past, do not dream of the future. Concentrate the mind on the present moment.” – Buddha

Dit boek is een aanrader als je op zoek bent naar een chick-lit zonder hoge verwachtingen. Het heeft geen spannende mysteries of onverwachte plottwists, maar leest wel makkelijk weg doordat je er niet teveel bij na hoeft te denken. Ideaal om deze zomer te lezen aan het strand of bij het zwembad.

Welke boeken hoop jij deze zomer nog te lezen?