Movie Monday #12: Coin Heist

Mijn vakantie is helaas bijna voorbij, maar met ruim een maand op de teller mag ik niet klagen. In mijn vakantie heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk te ontspannen en zovele mogelijk studiestress achter me te laten. Dat ontspannen deed ik onder andere door het kijken films zodat mijn gedachten even helemaal ergens anders was. Een van de films die heb gezien was de Netflix original genaamd Coin Heist, vandaag vertel ik wat ik ervan vond.

“We were knee deep in a river of crap,and I was wearing metaphorical flip-flops.” ~ Jason

In Coin Heist krijgt een groep kunst-studenten een rondleiding in een fabriek waar speciale munten gemaakt worden. Tijdens die rondleiding wordt de vader van Jason (en tevens directeur van hun school) opgepakt door de politie. Hij wordt ervan beschuldigd om voor vele Dollars te hebben gefraudeerd en ziet een lange gevangenisstraf tegemoet. Om dit te voorkomen slaan vier scholieren hun handen ineen om Jason’s vader vrij te kunnen spreken. De hacker, de slacker, de atleet en de perfecte student bedenken het plan om de mal van een van de munten aan te passen en een paar van die munten te drukken waardoor ze zeldzaam zijn en veel geld opleveren. Dat geld willen ze vervolgens gebruiken om aan te tonen dat Jason’s vader het niet zelf heeft gebruikt. Maar dan moet het kwartet eerst ongemerkt de munten maken en stelen in een zeer goed beveiligd gebouw…

“Yeah, but no one uses half-dollars, except great-grandpas, and then they have caramels stuck to them.” ~ Alice

Ik vond het heel erg vreemd om Sasha Pieterse de rol van “perfecte high school student” te zien vertolken nadat ze een Engels docent speelde in Pretty Little Liars. Ik moest een behoorlijk lange tijd wennen aan het idee dat ze nu opeens een tiener speelt in plaats van een volwassen vrouw. De film is vrij voorspelbaar ondanks het zeer ongewone kwartet van studenten dat gaat samenwerken. De verschillende achtergronden en geschiedenis die ze met elkaar hebben zorgt voor de verwachte problemen. Maar de film was ook spannend, met name toen ze probeerde in te breken en de beveiligers hen op het spoor waren. Ook al is het fout, ergens hoopte ik toch dat het hen zou lukken. Een plot twist aan het einde maakte dit goed. Al met al was het een leuke film waar je niet al teveel bij na hoeft te denken.

Welke film zou jij nog graag willen zien?