Movie Monday #3: Wonder Woman

Ik houd ontzettend van science fiction films, en dus ook van Marvel en DC Comics. Toen ik voorbij zag komen dat Wonder Woman verfilmt zou worden, was ik hier meteen nieuwsgierig naar. Meerdere interviews met de Israëlische Gal Gadot (de actrice die de hoofdrol in deze film vertolkt) heb ik bekeken, zo kreeg ik te horen dat Gal geen idee had voor welke film ze auditie had gedaan en kreeg ze pas erg laat in het proces de vraag of ze van Wonder Woman had gehoord, en bleek ze vijf maanden zwanger te zijn tijdens het filmen waardoor ze een kostuum aanhad met een green screen op haar buik.

“It’s about what you believe. And I believe in love. Only love will truly save the world.” – Diana

De film gaat over Diana, princes van de Amazones, wie door haar moeder opgegroeid is op een afgelegen paradijs-eiland. Hier leert ze hoe ze zichzelf moet verdedigen en moet vechten als Ares (God van de oorlog) weer sterk wordt en aanvalt. Tijdens een van haar trainingen crasht een vliegtuig met piloot genaamd Steve Trevor in de zee vlakbij de kust van het eiland, waarna ze door Duitsers worden aangevallen. Van Steve krijgen de Amazones te horen dat er een groot conflict is in de buitenwereld. Diana is vastberaden om hier een eind aan te maken en vertrekt samen met Steve naar het vaste land.

“They came to the conclusion that men are essential for procreation, but when it comes to pleasure… unnecessary.” – Diana

Toen ik de film keek herkende ik erg veel gezichten; als eerste kwam de acteur die Steve Trevor speelt me erg bekend voor. Ik kon alleen niet goed mijn vinger op leggen van welke andere productie ik hem herkende. Gelukkig gaf IMDb mij het verlossende antwoord: hij speelt Prince Charming in The Princess Diaries 2. Naast hem herkende ik ook meteen Doutzen Kroes die een klein rolletje heeft als een van de Amazones, en herkende ik David Thewlis meteen als Remus Lupin uit de Harry Potter films. Al vrij snel in de film werd bekend dat de Goden Zeus en Ares een rol spelen in deze film, wat ik super leuk vind. Ik vond het daardoor ook jammer dat het naast de achtergrond informatie hier niet veel meer mee gedaan werd in het verhaal van de film. En op het moment dat Steve Trevor aan wal komt en de Duitsers met dezelfde snorren als Hitler had, het eiland aanvallen was het ook al duidelijk dat het conflict waar Steve het over had, de Tweede Wereldoorlog was. Ondanks dat het zo niet wordt genoemd en Hitler bijvoorbeeld totaal niet aanbod komt, lijkt alles hier wel naar te verwijzen. Zo zijn de “slechte mannen” Duitsers, en probeert de leider samen met een gestoorde dokter een gas te ontwikkelen waar zelfs gasmaskers niet tegen bestand zijn. Een plus een is twee lijkt me. Ik ben echt totaal niet van de oorlogsfilms en had dus verwacht dat ik de bijna 2,5 durende film niet interessant genoeg zou vinden om hem volledig af te kijken. Ik zat fout. Ondanks dat de film voor het grootste gedeelte in het verleden en tijdens de oorlog afspeelt, is het eigenlijk een typische superheldenfilm zoals je die gewend bent. Van begin tot het eind heb ik geboeid zitten te kijken. Het was wel te merken dat Wonder Woman een character van DC Comics is en niet van Marvel, want de hilarische humor en kort vervolg na de credits ontbraken.

Buiten dit vond ik het een gave film en ontzettend leuk dat er eindelijk een vrouw de superheld speelt. Als je net als ik films zoals Thor, Spider Man of Captain America leuk vind (al is het alleen maar om de knappe acteurs) dan zal Wonder Women je ook zeker bevallen! Heb jij Wonder Woman al gezien?