Movie Monday #5: The Hitman’s Bodyguard

Om nog alles uit het laatste weekend van onze vakantie te halen ben ik samen met mijn vriend naar de bioscoop gegaan. Na de flop van de vorige keer durfde ik niet meer de film uit te kiezen en liet ik dit dus over aan mijn vriend. Hij had er twee uitgekozen en ik mocht kiezen tussen een actiefilm en een actiefilm. Niet helemaal mijn genre. Ik besloot dat The Hitman’s Bodyguard mij een betere film leek dan Baby Driver, en dit was een uitstekende keuze al zeg ik het zelf.

“Let’s just focus on your death by natural causes, shall we?”- Michael Bryce naar Kincaid

De film gaat over een bodyguard genaamd Michael Bryce (gespeeld door Ryan Reynolds) die zijn drievoudige A-status verliest nadat een van zijn cliënten wordt neergeschoten onder zijn toeziend oog. Om zijn reputatie te redden wordt hij door zijn ex-vriendin overgehaald om binnen 27 uur de beruchte en meestgezochte seriemoordenaar Darius Kincaid (gespeeld door Samuel L. Jackson) van Londen naar Den Haag te begeleiden. Een missie gedoemd te falen omdat 1. zowel Interpol als de Russen opzoek zijn naar Kincaid, en 2. Kincaid heeft Bryce welgeteld 28 keer geprobeerd te vermoorden, dat ze geen vrienden zijn is behoorlijk zacht uitgedrukt.

“For one day, try not to kill each other.” – Amelia Roussel naar Bryce en Kincaid

Gelukkig waren mijn vermoedens juist en was dit inderdaad een goede film. Dat begint al met de acteurs; I mean Ryan Reynolds, do I need to say more? Oké voorruit dan: Samuel L. Jackson, Elodie Yung, maar ook onze eigen Barry Atsma vertolkt een rol in deze film. In het begin dacht ik dat ik me heel erg zou irriteren aan Kincaid, maar niets is minder waar. Het karakter gespeeld door Jackson was stiekem nog wel leuker dan die gespeeld door Reynolds. In een review las mijn vriend dat het moeilijk voor te stellen is dat Amsterdam nog overeind staat en daar kan ik me ook wel in vinden. Het is echt een actiefilm met de benodigde achtervolgingen, explosieven en pogingen tot moordslag. Zo wordt een heel team van de beste Interpol agenten binnen 5 minuten volledig omgelegd. De actie maakte deze film spannend en de humor hield het luchtig. Ik denk dat je er wel echt van moet houden (of ervoor moet openstaan zoals ik), maar deze film is zeker een aanrader.

The Hitman’s Bodyguard draait nog in de bioscoop, ben jij van plan om deze film te gaan bekijken?