Movie Monday #7: Blue Lagoon: The Awakening

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik de laatste tijd (sinds mijn studie is begonnen) vrij weinig films heb gekeken. Ik geef een chronisch tijd tekort de schuld. Een film duurt meestal minstens 1,5 uur en zoveel “vrije tijd” heb ik niet. Als ik even pauze heb of iets anders wil doen voordat ik naar bed ga, gaat de keuze vaker naar het kijken van YouTube video of een serie want met een aflevering ben ik maar 40 minuten kwijt. Het kan dus zomaar zijn dat ik niet meer om de week een Movie Monday schrijf. Maar vandaag gelukkig nog wel, over Blue Lagoon: The Awakening.

“Oh my dog! Damn, he looks good!” – Lizzie

In Blue Lagoon: The Awakenig gaan scholieren op studietrip naar de Caribbean. Studiebol Emma wordt door haar vriendinnen overgehaald om tegen de schoolregels in ’s avonds mee te gaan op een partyboat. Om aan politie die hun op het spoor is te ontsnappen, maakt de boot een manoeuvre waarbij Emma overboord slaat en in het water valt. Vervolgens springt Dean er heldhaftig achteraan. In een rubberbootje dobberen ze steeds verder weg van de boot en trotseren ze een storm. De volgende ochtend worden ze met z’n tweeën wakker op een eiland en komen ze er al snel achter dat zij de enige bewoners zijn. Hoe de film verder afloopt kun je waarschijnlijk al wel raden.

“I’m not the Prom Queen. Never was, never wanted to be. I’m just a girl.” – Emma

Deze film hangt echt van clichés aan elkaar en vanaf de eerste seconde kun je al het einde voorspellen. Verassend genoeg was Blue Lagoon niet zo slecht als ik had verwacht. Ja, het plot had ik goed voorspeld evenals alles wat er gebeurde om daar te komen, maar hij was best prima te doen. Er zaten soms wat grappige dialogen in en doordat ook de kant van het thuisfront werd belicht was de film niet eentonig. Ik heb me in ieder geval niet hoeven te vervelen of op mijn telefoon naar afleiding hoeven te zoeken tijdens het kijken van deze film. Het is geen film die je echt gezien moet hebben, maar prima voor als je een avondje niets te doen hebt en zin hebt om hersenloos naar een romantische film te kijken.

Welke film heb jij als laatste gezien?