Movie Monday #8: Weg van jou

Wat doe je als je je wellicht een vrije avond zou kunnen permitteren en je nog bioscoopbonnen over hebt die bijna verlopen? Juist ja, dan ga je twee avonden achter elkaar naar de bioscoop. Als eerste naar de Nederlandse komedie Weg van Jou en de dag erna ging ik naar een actie film. Welke dit precies was lees je in de volgende Movie Monday, nu eerst een review over Weg van Jou.

Deze film gaat over Evi “uit Rotterdam” die voor haar werk overgeplaatst wordt naar Rio de Janeiro en van plan is daar samen met haar vriend te gaan wonen. Haar baas heeft haar op locatie in het buitenland nodig omdat de bouw van een sluis vertraging oploopt. Deze sluis bevindt zich echter niet in Rio, maar in Terneuzen! Ter-neu-watte? Een klein dorpje in Zeeuws-Vlaanderen wat een groot contrast is met haar comfortabele stadsleven. Haar vriend wil niet mee en doet in Rotterdam ondertussen goede zaken door nota bene hun appartement te verhuren als Airbnb. Evi kan de mensen moeilijk verstaan, begrijpt vaak niet wat ze bedoelen, en snapt waarschijnlijk al helemaal niet waarom ze daar in een slobbertrui rondlopen in plaats van een stijlvolle jurk met een paar goede hakken. Ze kan maar moeilijk wennen aan haar nieuwe bestaan, tot dat ze Stijn ontmoet die haar laat zien dat het leven in Zeeuws-Vlaanderen zo slecht nog niet is.

Weg van Jou is een echte Nederlandse romantische komedie zoals we ze gewend zijn. Het verhaal is behoorlijk voorspelbaar, maar de humor die erin zit en ervoor zorgt dat je meerdere keren hardop moet lachen maakt dit helemaal goed. Het is een van de weinige films waarvan ik denk dat de trailer een goede afspiegeling is van hoe de film daadwerkelijk is. Je hoeft niet eens van de Nederlandse films te houden om deze leuk te vinden. Als je op zoek bent naar een feel good movie of gezellige komedie om met je vriendinnen te kijken, dan is dit zeker een aanrader. Hij draait op dit moment nog in de bioscoop.

Welke film heb jij als laatste gezien?

PS. Deze keer helaas geen leuke quotes, omdat ik niet met mijn pen en notitieboekje in de bioscoopzaal ben gaan zitten om ze op te schrijven, ik er op internet er geen kan vinden, en er ook helaas geen leuke en enigszins begrijpbare quotes in de trailer zitten.