Sandra loopt de halve, update #3

Loop naar de pomp hardlopen hardloopwedstrijd rennen startnummer Asics Nike Stox compressie tubes Nike New Balance running Schijndel Meijerstad motor Tilburg Ten Miles hardlopen rennen runner hardlopen hardloop wedstrijd

Vorige maand kon 14 oktober niet snel genoeg komen, nu mag het voor mij nog wel een maandje of twee wachten. Ik ben niet fit. Ik denk niet dat ik mezelf heb overtraind, zulke gekke dingen heb ik niet gedaan. Daarom denk ik dat het komt doordat ik op vakantie was (waardoor ik ruim een week niet heb gelopen), ik ziek ben geweest (een aanslag op mijn lichaam) en weer stress heb doordat het nieuwe collegejaar is begonnen en de werkdruk enorm hoog ligt. Dat PR wat ik liep kwam niet voort uit fitheid, maar doordat ik sinds mei (toen ik mijn laatste 10km wedstrijd liep) gewoon iets sneller ben geworden. En nu, nu ik mijn fitheid weer terug probeer te krijgen ben ik opnieuw ziek geworden.

Qua training ging het nog redelijk. Alles was zwaarder, maar dat schoof ik af op het feit dat ik een week lang niet had gelopen of door de regen waardoor de baan zwaarder was geworden. Natuurlijk weet ik dat het niet alleen aan die factoren lag, maar voornamelijk aan mezelf. Het kost me gewoon meer moeite om te lopen wat ik eerst liep. Daarom denk ik dat het misschien toch wel goed was dat ik aan de Tilburg Ten Miles heb meegedaan, want als dat geen wedstrijd was geweest, dan had ik de 16.1 kilometer sowieso niet gehaald. Nu kan ik tenminste een duurloop afvinken voor deze maand. Het liefst loop ik er nog eentje van 24 kilometer. Maar in deze toestand zal ik blij zijn als ik de 18 haal of überhaupt 12 kilometer kan lopen. Nu is niet de tijd om iets te forceren. Voor deze middag staat er een training van 10/12km op de planning in een rustig tempo en voor volgende week woensdag dus mijn langste duurloop voor de halve marathon. Ik hoop natuurlijk dat ik die allebei nog kan afvinken, maar mocht dat niet zo zijn is het geen ramp. Ik kan beter ervoor zorgen dat ik snel beter word en fit aan de start sta, dan dat ik nu trainingen ga doen die mijn lichaam fysiek niet aan kan.

Hoe gaan jouw trainingen?

Cheers!
Sandra-Anna

2 gedachten over “Sandra loopt de halve, update #3

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *