Boek review: A Good Girl’s Guide to Murder – Holly Jackson

boek book reading lezen A Good Girl's Guide to Murder Holly Jackson

De vele positieve berichten die Monisha (Books and Dreams) over dit boek schreef trokken mijn aandacht. Het verhaal sprak me aan, waardoor ik besloot om deze young adult murder mystery te bestellen. Het had wat voet in aarde om hem daadwerkelijk te krijgen, maar inmiddels heb ik hem in huis en uit gelezen. Vandaag vertel ik je of ik het eens ben met de lovende woorden van Monisha.

“The people you love weren’t algebra: to be calculated, subtracted, or held at arm’s length across a decimal point.”

Over dit boek

Pippa (Pip) is een ijverige student en wil volgend jaar graag (criminele) journalistiek studeren op Cambridge. Voor haar EPQ besluit ze dan ook om een zaak die 5 jaar geleden in haar dorp plaats heeft gevonden opnieuw te onderzoeken. Andie Bell wordt vermist en een paar dagen later wordt haar vriend (Sal Singh) dood gevonden in het bos. De politie is ervan overtuigd dat hij Andie heeft vermoord ondanks dat haar lichaam nooit is gevonden. Toch gelooft Pip niet dat Sal de dader is en doet ze er alles aan om de waarheid op tafel te krijgen. Ze is tenslotte een straight A student.

“I’m not sure I’m the good girl I once thought I was. I’ve lost her along the way.”

Mijn recensie

De eerste bladzijden moest ik er even inkomen. Dit was met name doordat je niet alleen het verhaal leest, maar ook stukken uit Pip’s verslag te lezen krijgt. Na een tiental bladzijdes zat ik er helemaal in en wilde ik het boek het liefst niet meer wegleggen. Het verhaal was ontzettend spannend en geen seconde saai. Van begin tot het eind weet Holly Jackson de spanningsboog omhoog te houden zodat de lezer geboeid blijft. Er gebeuren veel onverwachte dingen en bovendien word je als lezers erg nieuwsgierig naar wat er met Andie is gebeurd op die beruchte avond. Het verhaal zit goed in elkaar en was erg leuk om te lezen. Wat mij betreft is dit een dikke aanrader, ook als je nog niet bekend bent met dit genre. Het vervolg (Good Girl, Bad Blood) staat dan ook bovenaan op mijn verlanglijstje. A Good Girl’s Guide to Murder kun je hier bestellen.

Heb jij wel eens een young adult murder mystery gelezen?

*Dit artikel bevat een affiliate link. Dit betekent dat ik een erg klein percentage van jouw aankoopbedrag krijg. Jij hoeft hier niet meer voor te betalen.