Boek review: De Jacht – Elle Kennedy

Ik vind het fijn om genres af te wisselen. Na een Engelstalige science fiction ben ik vaak toe aan een Nederlandstalige chick-lit. Tijdens mijn zoektocht naar een leuk boek wat ik zou kunnen lezen stuitte ik op de Briar U serie. Deze serie speelt zich af op de universiteit van Briar en leek me daarom perfect om te lezen.

“Perception and reality are vastly disparate. The truth is usually found somewhere in between.”

Als Summer aan Briar gaat studeren heeft ze onverwachts geen woonplek. Gelukkig weet haar broer hier wel een oplossing voor. Hij is net van de universiteit af en zijn drie beste vrienden zoeken nog een nieuwe huisgenoot om hem te vervangen. Summer komt dan in een huis vol met testosteron te wonen. Om het nog makkelijker te maken woont daar ook Fitz. Een hele knappe jongen die vol met tatoeages zit. Hij is dus de beste vriend van haar broer is, waardoor hij verboden terrein is. De situatie wordt nog gecompliceerder als een van haar andere huisgenoten een oogje op haar krijgt.

“She has the kind of smile that makes a man want to start writing very bad poetry. Dazzling and genuine and as beautiful as the rest of her.”

Wat mij al meteen opviel was hoe grof dit boek geschreven is. Het boek is geschreven vanuit het perspectief van zowel Summer als Fitz. Summer denkt de hele tijd aan wat ze met de pik van Fitz wil doen en Fitz fantaseert continue over de hetgeen wat hij graag wil dat Summer met zijn pik doet. Ze nemen dus zeker geen blad voor hun mond gedachtes. Het personage van Summer vind ik ook erg vlak; ze heeft maar weinig diepgang. Ze is een modepoppetje dat komt uit een familie met veel geld. Ze heeft een leerprobleem, maar geen enkele hobby’s of interesses. Fitz daarentegen wordt voor de buitenwereld geposeerd als een bad boy maar is ondertussen een grote nerd. Het is een simpel verhaal waardoor het wel makkelijk wegleest. Het einde vond ik een beetje teleurstellend. Hopelijk maken de andere delen uit deze serie dat goed. De Jacht kun je hier bestellen.

Heb jij de Off Campus of Briar U serie al gelezen?