Boek review: Het Geheim – Elle Kennedy

Het Geheim is het vervolg op De Jacht van Elle Kennedy en het tweede deel uit de vierdelige Briar U serie. Het speelt zich op dezelfde locatie af, maar heeft twee nieuwe hoofdrollen van personages die in het eerste deel al even voorbij kwamen. Vandaag deel ik mijn review.

“Friends who say “I love you” every time you part ways are important. Those are the ones you need in your life.”

Over dit boek

Het Geheim gaat over Brenna en Jake. Brenna is de dochter van de Briar’s ijshockey coach. Jake is aanvoerder van het ijshockeyteam van Harvard. Daarmee zijn ze automatisch vijanden van elkaar. Als Brenna de hulp van Jake nodig heeft om haar droomstage te bemachtigen wilt Jake dat er iets tegenover staat. Hij eist dat ze met hem mee op date gaat. Er is maar één regel: niet verliefd worden.

“Want to make out some more before we go?” Jake’s tone is boyishly hopeful. “Nope.” His gaze turns devilish. “How about a blowjob?” “Aw, I appreciate the offer, but I don’t have a penis.”

Mijn review

De schrijfstijl van dit boek is even grof als van De Jacht. Persoonlijk vind ik dat niet prettig, maar het zijn maar kleine stukjes dus ik heb me er niet al teveel aan gestoord. In tegenstelling tot De Jacht hebben deze personages veel meer diepgang en zijn ze niet zo oppervlakkig. Ik heb hier het idee dat ik een boek over mensen aan het lezen ben in plaats van verzonnen karakters. Ook zit het verhaal veel beter in elkaar en vond ik het leuker om te lezen. De tijd die ik erover doe om een boek uit te lezen is bij mij altijd een goede indicatie van hoe leuk ik het vond. Ruim 600 bladzijden in 5 dagen betekend dan ook dat ik graag door wilde lezen. De Jacht en Het Geheim zijn afzonderlijke verhalen die los staan van elkaar. Wat mij betreft kun je het eerste deel prima overslaan en meteen gaan genieten van dit tweede deel. Het Geheim kun je hier bestellen.

Heb jij de Briar U serie al gelezen?