Boek review: Kus me Kate – Melissa Nathan

kuss me Kate the waitress Melissa Nathan boek book lezen reading cover

Ik zit helemaal in de flow van het lezen en verslind tegenwoordig het ene boek naar het andere. Een van de boeken die ik de afgelopen tijd heb gelezen was Kus me Kate. Wederom zo’n boek dat al een hele tijd in mijn boekenkast stond, maar waar ik nooit aandacht aan heb geschonken.

Kus me Kate gaat over de 24-jarige Katie die niet weet wat ze in het leven wil. De ene dag wil ze bloemist worden, de volgende dag weer gaan studeren. Haar oudtante wil graag haar hele erfenis aan haar nalaten, maar dan moet ze wel een plan hebben. Tot die tijd werkt ze als serveerster in een horecazaak, maar erg gelukkig is ze daar niet. Ze is dan ook alles behalve vriendelijk tegen de klanten. Als ze dan ook nog haar date met een hele leuke en knappe man verpest, weet ze niet meer wat ze met zichzelf aan moet.

Wat me al meteen opviel was dat op de kaft (in de titel van het boek en op de achterflap) de naam ‘Kate’ wordt gebruikt, terwijl ze in het boek ‘Katie’ heet. Dit is best een slordige en onnodige fout. Op sommige momenten heb ik me aan de oppervlakkige karakters gestoord. Er zit niet echt diepgang in waardoor het meer lijkt op ‘geesten’ dan op echte personages. Ik vond het ook behoorlijk irritant dat werkelijk waar iedereen in dit boek niet kan functioneren op een date doordat ze zo zenuwachtig zijn. Als een personage daar last van heeft is dat oké, maar allemaal? Het boek zit ook niet zo heel sterk in elkaar en kwam pas op de helft (na 200 bladzijden) echt op gang. Het einde is daarnaast ook redelijk voorspelbaar. Wat mij betreft is dus geen must read, maar het is wel een luchtig boek om op een zonnige avond in de tuin te lezen. Het is een makkelijk verhaal waarbij je niet volledig geconcentreerd moet zijn om het te kunnen volgen. Het boek kun je hier kopen.

Lees jij graag chick lit’s?